Thursday, November 20, 2008

Perpisahan Yang Bermakna.

esok (jumaat) merupakan hari terakhir bagi sessi ini. pejam celik aku dah habis semester 2. walaupun baru sahaja semester 2, tetapi aku rasa ianya sudah cukup bermakna dalam hidupku. bak kata orang, semester 2 ini bagaikan setahun jagung. tapi bagi aku tidak. dengan pemikiran yang matang aku, aku mampu menjadikan semester 2 merupakan bagaikan semester akhir. padahal masa aku masih panjang lagi untuk berada di sini.

hari ini merupakan hari yang cukup bermakna bagi aku. terima kasih kepada mereka yang terlibat. korang semua tidak akan ku lupakan dalam hidup aku. walaupun aku amat tegas dalam bersahabat, namun jika korang menjaga persahabatan ini, maka aku akan hargainya sampai bila-bila. walau apa istilah yang digunakan pun, saya tetap menerima kalian dengan penuh kasih sayang.

walaupun setiap diantara kalian akan membawa hala masing-masing, jangan lah kalian lupa sahabat. teruskan perhubungan ini. janganlah pula disebabkan sedikit selisih faham kalian hendak memutuskan persahabatan. persahabatan tidak akan putus selagi adanya rehda Allah. semoga ukhwah yang kita bina ini direhdaiNya.

walaupun aku baru sahaja kenal kalian semua, tapi aku rasa sudah lama kenal, kemesraan begitu cepat sekali. kemesraan inilah yang menyebabkan berat hati untuk perpisahan. biar jauh di mata, tapi jangan jauh dihati. setiap pertemuan diakhiri dengan perpisahan. ianya sudah tidak dapat dielakkan. tetapi perpisahan kali ini "perpisahan yang sangat bermakna"

akhir kata, aku memohon maaf atas segala kesalahanku selama terjalinnya ukhwah yang kita bina ini. setiap kesalahan yang kalian lakukan telah aku maafkan sebelum kalin meminta maaf lagi. jadi, setiap kesalahan yang kalian lakukan telah aku maafkan terlebih dahulu....

semoga dengan terbinanya ukhwah ini, maka terbinalah sebuah taman yang indah. harapanku adalah semoga ukhwah yang telah kita bina ini sehingga ke hari akhirat dan sentiasalah kita berdoa untuk mendapat petunjuk dari Illahi sekiranya apa yang kita lakukan ini merupakan satu kesalahan....

semoga kita semua dapat menempuhi hidup yang penuh fitnah dengan jayanya.... amin....

No comments: