Thursday, April 2, 2009

Najib Perdana Menteri Baru

assalamualaikum dan selam sejahtera..

sudah lama aku tidak update blog aku ini. maklumlah sibuk dengan esemen yang berlambak yang tertangguh.. hehehe.. tapi alhamdulillah semuanya dapat diatasi dengan tenang tanpa serabut. itulah kehebatan Allah kurniakan kepada hambaNya..

sedar tidak sedar, negara kita telah bertukar pucuk pimpinan tertinggi. perdana menteri baru sudah dilantik secara rasminya. diharap perdana menteri baru ini dapat menjalankan tugas yang lebih baik dari perdana menteri yang sebelumnya. tugas seorang perdana menteri bukan seperti tuga mengurus kampung. nak urus kampung pun susah, apatah lagi negara yang melibatkan semua rakyat.

tetapi perlantikan perdana kali ini menimbulkan pelbagai reaksi seluruh rakyat malaysia. ada golongan mengatakan bahawa najib perlu membersihkan dirinya dahulu sebelum angkat sumpah. namanya menjadi kotor disebabkan oleh kes pembunuhan altantuya yang menjadi isu yang panas dalam dan luar negara. golongan tersebut mencabar najib supaya saman media luar yang menyatakan bahawa najib terlibat dengan kes pembunuhan altantuya. kalau betul najib tidak bersalah kenapa dia berdiam diri. cuba kita fikir, adakah orang tidak bersalah akan berdiam diri sekiranya ada tuduhan sedemikian?

jadi kita sebagai seorang yang bergelar islam haruslah berfikir dan membuat penilaian yang mana baik dan yang mana buruk. kita orang belajar tinggi jadi saya rasa tak ada masalah bagi kita untuk membuat keputusan. kita perlu mencari pemimpin yang boleh membawa kita kepada Allah dan boleh menujukkan kita kejalan yang lurus dan benar.

oleh itu marilah sama-sama kita berjuang untuk menegakkan keadilan dalam negara kita dan semoga perjuangan kita direhdai oleh Allah.. jangan takut dan jangan gentar menghadapi musuh-musuh Allah kerana yakinlah Allah akan bersama dengan orang yang benar. Allah tidak akan aniaya hambanNya yang betul-betul mengikut ajaranya... berdoalah selalu supaya pastikan islam menang di bukit gantang dan keadilan menang di bukit selambau dan keamanan menang di batang ai...

semoga hidup kita dirahmati oleh Allah.. amin...

No comments: