Wednesday, April 8, 2009

Kemenangan Memihak Kepada Suara Rakyat

pilihanraya kecil sudah pun berlalu, ianya menunjukkan reaksi positif bagi pakatan rakyat kerana menang dengan penambahan majoriti lebih besar di parlimen bukit gantang dan bukit selambau. walaupun kalah di batang ai, kita sebagai pejuang islam tidak akan mengalah dan putus asa. lawan tetap lawean sehingganya benarnya janji-janji Allah. Allah tidak pernah memungkiri janjiNya. janji Allah pasti cuma tunggu masa sahaja.

senario politik yang berlaku dinegeri perak begitu diambil perhatian serius oelh semua parti politik tanah air. disini jelas bahawa rakyat menolak kerajaan BN yang sudah lama memerintah malaysia. kenapa boleh terjadinya sedemikian? kenapa baru sekarang rakyat menolak kerajaan BN? ini berlaku kerana mata rakyar sudah terbuka luas bahawa kerajaan BN adalah sebuah kerajaan yang sudah tidak boleh dipercayai. saya bukan hendak mengutuk kerajaan BN tetapi itulah hakikatnya kerana saya sendiri mengikuti perkembangan politik tanah air kita. tanah air kita, ikut suka kita lah nak buat apa pun, kenapa ada pihak ingin menyekat kita supaya tidak sokong pakatan rakyat. adakah kerana kerajaan Bn telah banyak tolong kita selama ini? memang ya, tetapi kalau pakatan rakyat memerintah pun mereka akan tolong kita dan kemungkinan lebih baik lagi.. sama je kan? abis kenapa kita takut untuk bersuara? suara kita hak kita..

disini saya bukan nak hangatkan suasana tetapi saya sendiri sudah muak dengan cara kerajaan BN memerintah. banyak sangat penipuan dan penyelewengan. kenapa kita masih lagi dibelenggu pemikiran yang sempit? ingatlah, perintah Allah wajib dilaksanakan dalam pemerintahan, kalau tidak dilaksanakan, jadilah macam sekarang, gila kuasa, rasuah dan sebaginya. jadi kita sebagi umat islam wajib mengamalkan hukum Allah sepenuhnya. Allah berkata dalam quran kalau kamu tidak mahu ikut perintahKu, pergilah cari bumi lain selain dari bumi Aku.. ha, macam mana, ada ke bumi lain selain dari bumi kejadiaan Allah ini.. fikir-fikir dan renung-renung.

semoga islam akan berkembang dengan berkat usaha kita bersama

bersama kita berjuang demi menegakkan keadilan dan menjunjung perintah Allah.

wassalam...

No comments: