Saturday, September 5, 2009

Perlembagaan PPI Harus Diubah

terima kasih kepada cikgu arif kerana sudi melontarkan komennya, ya.. memang benar kata -kata cikgu arif tu, perlembangaan PPI ahrus diubah buat masa akan datang kerana ianya perlu difikirkan panjang. jika ada pendapat mangatakana bahawa PPI sekarang ini sudah relaven, bagi saya mereka itu masih lagi berada dalam golongan minda masih pada tahap rendah.

usul baru-baru ini merupakan bukan untuk membuka keahlian kepada semua termasuk orang bukan islam, itu baru sahaja untuk orang islam, tetapi ianya telah mendapat tentangan hebat daripada golongan yang berfikiran yang tidak mantap. cadangan cikgu arif untuk membuka keahlian kepada orang bukan islam juga saya amat setuju, tetapi bolrhkan mereka setuju seangkan untuk islam sahaja pun mereka tentang habis-habisan inikan pula yang bukan islam. saya harap minda mahasiswa pendidikan islam harus dibuka seluas-luasnya supaya kesan yang baik kepada semua akan terhasil. perlu diingatkan, pendapat cikgu arif itu bukan untuk MT dan exco bagi orang bukan islam tetapi keahlian sahaja.

harapan saya pada AGM akan datang [perkara ini perlu dibincangakan pada peringkat akar umbi supaya keputusan yang baik akan terhasil. bagi mereka yang rasa tidak sesuai dan masih lagi menentang, cuba renung-renung dan fikirkan implikasinya. jangan jadikan diri kita ini masih lagi dibelenggu alam persekolahan. kita sudah meningkat dewasa dan fikiran perlu terbuka. jangan masih lagi berfikir kebudak-budakan lagi. malulah kita sebagai bakal pendidik anak bangsa jika kita masih berfikiran sedemikian.

akhir kata dari saya, ubahlah perlembagaan akan datang demi kebaikan seluruh warga kampus yang cintakan islam. sama-samalah kita gerakkan dakwah islamiah dalam kampus UPSI supaya membentuk mahasiswa cintakan islam. PPI merupakan persatuan yang penting seperti kata cikgu arif itu PPI merupakan orang yang kedua selepasa MPP. skopnya amat luas berbanding pertubuhan lain. memang benar kita ada MPP LPS untuk gerakkan dakwah, tetapi saya mendapat makluman bahawa MPP LPS tidak banyak dapat menjalankan aktiviti ataupun program kerana disekat oleh pihak-pihak tertentu yang bencikan kebajikan.

"ISLAM FOR ALL"

bersama kita bergerak untuk menyampaikan dakwah islam kepada seluruh sahabat kita terutamnaya warga kampus UPSI.

wassalam...

No comments: