Friday, September 4, 2009

Jawapan Daripada Komen (2)

alhamdulillah...

segala puji bagi Allah, Allah telah meluas ilmu saya melalui kes ini. terima kasih juga kepada naib presiden itu sendiri yang telah mesej saya untuk membetulkan keadaan. saya menyatakan sedemikian kerana saya telah mendengar sendiri pada setahun yang lepas semasa di dewan KZ, beliau telah menyatakan bahawa beliau bukan dari pendidikan islam dan minor pun bukan PI. jadi atas kenyataan itulah saya berpegang untuk menyuarakan ini.

dia bercakap dihadapan pelajar semester 1 PI sewaktu program KMC kebetulan pada hari yang sama saya juga berada disitu dan saya rasa telinga saya masih tidak tuli lagi..

mesej yang saya terima yang dia menafikan kenyataan itu. itu tidak mengapa... jika silap saya, saya mohon maaf dan saya tarik balik.. tetapi saya tidak akan delate artikal itu.... sebab saya bukan seorang pengecut untuk menghadapi kes ini.... dan juga saya mempunyai bukti dalam tuduhan saya itu.. jika dia nak menafikan tiada masalah.. itu hak dia.. tapi saya yakin dengan telinga saya..

setelah saya tanya kepadanya mengapa menolak usul tersebut, dia hanya menjawab tidak boleh diberitahu sekarang dan perlu dirahsiakan dan hanya Allah yang tahu. itukah jawapn seorang pejuang yang dikatakan pejuang islam? saya mahukan hujah kenapa menolak usul tersebut..

kemukakan hujah, selagi saya tidak mendapat hujah selagi itu saya akan menyerang... PRK sudah tidak lama,, besar kemungkinan saya juga akan ambil calon dan sewaktu rapat umum inilah yang saya akan cuba terangkan dan akan hentam sape sahaja.. saya tidak mahu menyebelahi mana2 pihak.. jika terasa hendak ambik calon la.. nak kena pikir 1000 kali dulu la tu... niat saya bukan hendak menang tapi ada disebalik itu... orang macam saya ni memang hati batu dan tidak pernah takut pada orang... kalau orang tengok saya memang saya ni emosi dan keras, tapi ianya perlu juga.. tiu adalah anugerah kurniaan Allah.. tidak boleh dielakkan.. Allah buat semuanya dah baik... cuba bayangkan kalau semua orang lembut je.. apa akan jadi.. hancur la islam.. nak buat ni rilek dulu nak buat ni rilek dulu..

saya dapat merasakan diri saya ini telah menjadi buah mulut orang.. tak baik mengumpat.. bulan pose ni.. sia2 saje berpuasa.. saya juga ada belajar sedikit ilmu mengenai hati ini.. jadi sedikit sebanyak akan dapat membaca lintasan hati seseorang melalui hati juga dan melalui tingkah laku dan melalui mata... bukan banyak tapi ada sikit2 tu.. jap gi ada je la orang kata saya ni cam tuhan tau ati org.. jangan tuduh sebarangan ye... orang pompuan yang datang bulan pun saya tau walaupun tidak diberitahu... huhuhu...

mengenai komen pula.. ye memang saya ni emosi.. tapi saya emosi menggunakan ilmu.. saya tau tindakan saya adalah terburu-buru dan suka menyalahkan orang lain.. tapi saya rasa itu adalah adalah benar.. tidak ada yang dusta.. jika ada sila nyatakan.. dialu-alukan..

mengenai komentar yang kata selalu jumpa saya.. saya ingin berjumpa face to face.. nak bercakap dari mulut ke mulut,, bukan dari jari ke jari..

saya perasan ada orang yang pandang serong kat saya sewaktu kat surau al falah selepas majlis pelancaran rakan surau.. tapi saya buat tak tau je... dari sudut hati saya ada orang cuba nak mengumpat saya... biarkan mereka.. umpat la apa yang nak diumpatkan.. saya tidak kisah itu semua.. sekali saya nyatakan, kalau tidak berpuas hati tak yah cakap belakang.. meh jumpa.. mulut by ,mulut..

sekian wassalam..
jika terkasar bahasa harap dimaafkan
dan jika ada kesalahan harap diperbaiki
dan jika sekiranya memerlukan penjelasan sila atukan jadual pertemuan..
artikel ini merupakan pendapat peribadi..
tidak ada kaitan dengan siapa2...
hanya pendapat saya seorang sahaja...
yang baik datang dari Allah dan yang kejahilan datangnya dari ilmu saya sendiri...
saya masih lagi belajar...
bimbinglah saya..
tegurlah saya..
tetapi tgurlah secara berhemah kerana saya adalah beremosi tinggi.. silap tegur anda yang kena hentam...

1 comment:

cikgu_eya said...

Bismillah....

Syukur alhamdulillah...
see... akh dah semakin sopan dan lembut dalam membariskan tutur kata. Bukannya tak boleh, semuanya terletak pada diri.

Emosi itu bukanlah sesuatu yang tidak elok, cuma perlu ia diselenggara dengan baik.... ^^

Ilmu adalah proses pembelajaran. Selagi kita meneruskan proses pembelajaran, selagi itu lah kita ilmu kita kian bertambah.Ana sendiri insan lemah, sedang cuba menggali ilmu sebanyak yang mungkin.

InsyaAllah, kita akan berjumpa. Bukan untuk dibaca, sekadar untuk bertemu muka... ^^

p/s: kalau berdasarkan ilmu ana yang tersangat cetek ini, ilmu membaca peribadi seseorang adalah untuk disimpan sendiri. Bukan untuk dikongsi, mahupun ditayang-tayang... ^^ (ana tidak khasyaf pon... ^^. Tak der pn ilmu sebegitu. Namun, emosi boleh membaca emosi jugak.. ^^)

sekian, ana insan lemah penuh khilaf... ^^