Sunday, March 1, 2009

PPI UPSI Prihatin

Persatuan Pendidikan Islam UPSI amat peka dengan masalah-masalah dalam kalangan pelajar mahasiswa/i upsi. mereka telah melancarkan program-program yang bermakna dan memberi kesan kepada mahasiswa/i yang menyertainya. antara program yang dijalankan ialah pengajian pondok universiti dimana ianya dilakukan 2 minggu sekali pada hari ahad. mereka menampilkan ust-ust yang bertaraf tinggi bukan calang-calang orang. PPI juga telah mengadakan wacana ilmu setiap hari isnin setiap minggu. pembentang kertas kerja tersebut dalam kalangan ust-ust upsi yang berkaliber semuanya. tahniah buat PPI.

banyak lagi program-program yang akan dilancarkan oleh PPI sepanjang semester. jadi kepada semua mahasiswa/i khususnya UPSI haruslah megambil peluang ini kerana peluang tidak akan mencari kita dan kita perlu mencari peluang. pekalah dengan sekeliling dan cubalah sedaya upaya untuk menyertai program-program yang bermanfaat ini. kenapa kita boleh mengikuti program yang berunsur maksiat sedangkan ianya mendatangkan dosa kepada kita. walhalnya program-program anjuran PPI boleh mendatangkan kebaikan dan boleh membuat bekalan kepada kita untuk menuju ke kampung akhirat.

diharap PPI dapat lagi memantapkan program-program dan semoga usaha antum semua diberkati dan direhadai Allah. perbetulkan niat dan insyaAllah segala usaha kita ini diberi ganjaran sebagai amal-amal soleh....

teruskan perjuangan anda kerana perjuangan anda belum selesai selagi mana malaikat izrail datang memanggil....

No comments: